Plejehjemmet Hjortespring

Har du brug for at komme i kontakt med dette sociale tilbud? Lad os hjælpe dig.
Benyt blot knappen nedenfor og vi vil række ud til stedet.

Søg ledig plads hos dette sociale tilbud
Omsorgscentret Hjortespring ligger i et naturskønt område i Herlev, og det betyder, at vi har en dejlig park lige uden for døren.

Om Plejecentret

Omsorgscentret Hjortespring ligger i et naturskønt område i Herlev, og det betyder, at vi har en dejlig park lige uden for døren. Her er blomster og hyggekroge og gode muligheder for at gå ture, samt følge med i årstiderne. Parken har flotte træskulpturer, en sø, et lille vandløb og en fantastisk voksenlegeplads. Vi bruger gerne parken til udendørsarrangementer, blandt andet vores store årlige sommerfest med både beboere, pårørende og personale.

Der kører offentlig transport lige til døren, og vi har indkøbsmuligheder ca. 500 meter fra plejecentret. Vi ligger kun små 3 km fra Herlev Bymidte med butikscentre og restauranter.

På Omsorgscentret Hjortespring bor 140 beboere fordelt i 2 bygninger, som ligger på henholdsvis Sennepshaven 4 og Kommenhaven 31. På alle afdeling er der en fælles spise- og dagligstue, hvor vi kan hygge os sammen.

Boligerne i Sennepshaven 4 består af en stue med entré og et handicapvenligt toilet. Boligerne er i alt 27,7 m2, og alle har fransk altan. Hver afdeling har en stor fælles terrasse.
I Kommenhaven 31 er der både 1½ værelseslejligheder på 56,2 m2 og 2 værelseslejligheder på 73,8 m2. Vores to værelseslejligheder er beregnet til ægtepar. Alle boligerne i Kommenhaven har også handicapvenligt toilet

Omsorgscentret Hjortespring er et selvejende plejecenter.

Hverdagen

Hjortespring har sit eget aktivitetscenter, som tilbyder aktiviteter som fx manicure i løbet af ugen. I Café Hjorten holder vi temaeftermiddage, synger sammen og spiller banko. Vi har ikke noget fast program, da vi gerne lytter til de ønsker, du måtte have til aktiviteter.
Vi har to dejlige træningsrum, hvor du kan få til cykling, træning i maskiner, siddende dans og anden form for holdtræning.
Indimellem arrangerer vi aktiviteter på de forskellige afdelinger om aftenen eller i weekenden, hvor du sammen med de andre beboere fx kan spille banko, se film eller bage.

Hos os sker der altid noget, og der er masser af muligheder for at mødes på tværs af huset.
Vi holder rigtig mange fester i vores store festsal, hvor der er plads til alle. Vi er rigtig glade for musik og sang.

Vi tager også gerne på ture i plejehjemmets minibus. Vi tager fx til Herlev bymidte, hvor vi kan købe ind, en tur i cirkus, ud og spise eller på Bakken. Oftest er det ture til skov eller strand eller til områder, hvor en beboer tidligere har boet.

Vi mener, at det er vigtigt, at du har mulighed for at købe din egen beklædning, som du tidligere har gjort. Derfor får vi tit besøg af handlende udefra, så du kan købe nyt tøj, sko, tasker og smykker her på Hjortespring. Vi sætter et opslag op ca. en uge før “butikken” kommer. I genbrugsbutik ”BIKSEN” kan du købe mange forskellige ting, men du kan også få en hyggelig snak med damerne i butikken  eller andre kunder.

Vi har vores eget køkken, som laver rigtig god og økologisk mad helt fra bunden, både til hverdag og til fest. Du kan få indflydelse på maden, hvis du har lyst. Du kan også få indflydelse på hverdagen i det hele taget. Vi går ind for medbestemmelse og medansvar og vil gerne høre din mening og dine forslag til, hvordan vi får den bedste hverdag sammen på Hjortespring. Du kan give din mening til kende på beboermøderne, som alle afdelinger holder hver anden måned.

Værdier

Når du bor på Hjortespring, ønsker vi, at du skal være tryg. For os betyder det, at du har en fast rutine og at du ser et kendt ansigt hver dag. Samtidig ønsker du måske, at der skal ske noget nyt i hverdagen. For at sikre dette får du en fast kontaktperson, som kan støtte og vejlede dig og hjælpe dig med at planlægge din hverdag. I det daglige kan din kontaktperson hjælpe dig med fx at læse breve, bestille kørsel, undersøge ting og hyggesludre.

Det er vigtigt for os, at yde den hjælp du har brug for kombineret med selvhjælp. Vi tror på, at det giver livskvalitet at være med til at løse hverdagens opgaver i det omfang, det er muligt.

Hjortespring har en god og varm atmosfære, som kan mærkes så snart du kommer ind i huset.
Vores beboere, pårørende, naboer, gæster og forbipasserende har altid et rosende ord om Hjortespring.
Mange medarbejdere har været ansat i huset i mange år, og en del har haft 25 års jubilæum.

Du vil ikke fortryde, hvis du vælger en plads på Hjortespring.

Kontakt Plejehjemmet Hjortespring


Er dette dit sociale tilbud?

Gør krav på dette sociale tilbud for at få verificeringsmærke, få adgang til statistikker, modtage konkrete henvendelser fra sagsbehandlere, rådgivere, borgere og pårørende samt meget mere.

Gør krav på dette sted og få verificeringsmærket


Vil du i kontakt med dette sociale tilbud?

Har du brug for at komme i kontakt med dette sociale tilbud, så lad os hjælpe dig. Alt du skal gøre er at klikke på knappen nedenfor og udfylde formularen. Vi vil derefter forsøge at kontakte stedet hurtigst muligt.

Søg ledig plads hos dette sociale tilbud

FindSocialeTilbud.dk er nu en del af CitizenOne

For at håndtere din profil på FindSocialeTilbud.dk, skal du logge ind via CitizenOne.

Klik på “Fortsæt til log ind” og log ind med de oplysninger du plejer at bruge og klik herefter på FindSocialeTilbud.dk når du er logget ind (se på billedet hvor du skal klikke efter du er logget ind).

CitizenOne - FindSocialeTilbud.dk login

Brug for nyt journalsystem?

CitizenOne™ - journalsystem til sociale tilbud

Med CitizenOne får I mere tid til borgerne

I kan håndtere jeres arbejdsskema, journalisering, medicinkort, økonomi, kommunikation, automatiseringer og meget mere – og alt det i ét system!

Journalsystemet forenkler arbejdet for sociale tilbud, hvilket gerne skulle give mere tid til det som er vigtigt, nemlig borgerne.

Hvorfor vises mit sociale tilbud?

Dit sociale tilbud vises på FindSocialeTilbud.dk af flere årsager, som alle er relateret til, hvordan vores søgemaskine indekserer og rangerer sociale tilbud. Her er nogle af de vigtigste faktorer:

  1. Crawling og indeksering: FindSocialeTilbud.dks søgemaskine bruger “crawlers” (også kendt som “spiders” eller “bots”), som automatisk gennemsøger internettet for at finde nye eller opdaterede sociale tilbud. Når FindSocialeTilbud.dks crawlers finder dit sociale tilbud, læser de indholdet og føjer det til FindSocialeTilbud.dks indeks, en kæmpe database over alle sociale tilbud, som FindSocialeTilbud.dk kender til.

  2. SEO (søgemaskineoptimering): Hvis din hjemmeside for dit sociale tilbud er optimeret til søgemaskiner, har det en bedre chance for at blive fundet og vist i søgemaskiner, heriblandt FindSocialeTilbud.dks søgemaskine. SEO omfatter teknikker som at bruge relevante søgeord i din tekst, sikre, at din hjemmeside loader hurtigere, og at den er mobilvenlig, samt opbygge kvalitets backlinks fra andre hjemmesider.

  3. Relevant og værdifuldt indhold: FindSocialeTilbud.dk foretrækker at vise sociale tilbud, der tilbyder værdifuldt og relevant indhold til brugernes søgeforespørgsler. Hvis indholdet på din hjemmeside for dit sociale tilbud matcher, hvad folk søger efter, og det er informativt og godt skrevet, er der større sandsynlighed for, at det vises i søgeresultaterne.

  4. Regelmæssige opdateringer: Regelmæssigt opdateret indhold på din hjemmeside for dit sociale tilbud er også med til at hjælpe med at holde dit sociale tilbud relevant overfor FindSocialeTilbud.dks crawlers, da det indikerer, at dit sociale tilbud er aktivt og fortsat relevant for de søgende brugere.