Herlevgaard Center

Har du brug for at komme i kontakt med dette sociale tilbud? Lad os hjælpe dig.
Benyt blot knappen nedenfor og vi vil række ud til stedet.

Søg ledig plads hos dette sociale tilbud

Plejecentret ligger i Herlev Midt, er kommunens ældste og er overvejende til demente borgere. Centret har 22 boliger til demente, 13 almindelige plejeboliger, 15 beskyttede boliger og 4 midlertidige boliger til demente.

Lidt om Herlevgaard Center

Herlevgaard Center blev taget i brug i 1959 og ombygget i 1990. Centret ligger tæt på bymidten lige ved Herlev Kirke og gadekæret. Centrets boliger er små og hyggelige og den fælles have er anlagt, så den giver mulighed for trivsel og aktivitet udendørs.

Centret består af 39 plejeboliger fordelt på 3 etager. Af disse er 4 boliger bestemt til aflastning og venteplads for demente. Centret har desuden 2 skærmede afdelinger for demente i stuen og på 2.sal.
I tilknytning til Herlevgaard Centers plejeafdeling er der 15 beskyttede boliger. Disse boliger er primært til borgere som har brug for at være i institutionelle rammer men hvis plejebehov ikke er så omfattende.
Se plantegninger her

Der holdes møder med brugere og pårørende på hver afdeling 3-4 gange årligt, hvor der f.eks. tales om aktiviteter, kost og tilsynsrapporter. Se pjecen “Mad- og måltidspolitik på ældreområdet”.

Herlevgaard Center huser også hjemmeplejens Team Syd, omsorgstandplejen og en frisør.

Café Palmehaven

På centret ligger Café Palmehaven der er åben for kommunens pensionister, centrets beboere, deres pårørende samt personalet. Caféen er åben alle hverdage kl. 11.30-14.00 og weekend og helligdage kl. 11.30 -13.30. I caféen kan man betale med MobilePay.

Fælles terrasse og sansehave

I forbindelse med Café Palmehaven har centret en stor fælles terrasse for husets beboere og caféens gæster, samt en lukket have for plejehjemmets beboere. Haven er indrettet som sansehave for demente.

Aktiviteter

Herlevgaard Center har tilknyttet terapeuter og aktivitetsmedarbejdere. De tilbyder forskellige beskæftigelses- og aktivitetstilbud samt lettere vedligeholdende træning afpasset til den enkelte beboer. Læs evt. mere om vedligeholdende træning her.

En række af ældreklubberne i Herlev Kommune holder også til i lokaler på centret. Det giver både gode muligheder for at deltage i forskellige aktiviteter og liv i huset.

Organisatorisk opbygning

Kommunens plejecentre ledes af Funktionsleder Lene Thrane-Møller, som har kontor på plejecentret Lille Birkholm.

På Herlevgaard Center er der 2 teamledere. Demensafdelingerne ledes af teamleder Synnøve Vistoft og den almindelige plejeafdeling og de beskyttede boliger ledes af teamleder Yelva Hansen.

Interesserede er altid velkomne til at rette henvendelse.
Se pjecen “Velkommen til Herlev Kommunes plejecentre”.

Tilsyn

Læs den nyeste kommunale tilsynsrapport

Læs den nyeste tilsynsrapport fra Styrelsen for Patientsikkerhed

Kontakt Herlevgaard Center


Er dette dit sociale tilbud?

Gør krav på dette sociale tilbud for at få verificeringsmærke, få adgang til statistikker, modtage konkrete henvendelser fra sagsbehandlere, rådgivere, borgere og pårørende samt meget mere.

Gør krav på dette sted og få verificeringsmærket


Vil du i kontakt med dette sociale tilbud?

Har du brug for at komme i kontakt med dette sociale tilbud, så lad os hjælpe dig. Alt du skal gøre er at klikke på knappen nedenfor og udfylde formularen. Vi vil derefter forsøge at kontakte stedet hurtigst muligt.

Søg ledig plads hos dette sociale tilbud

FindSocialeTilbud.dk er nu en del af CitizenOne

For at håndtere din profil på FindSocialeTilbud.dk, skal du logge ind via CitizenOne.

Klik på “Fortsæt til log ind” og log ind med de oplysninger du plejer at bruge og klik herefter på FindSocialeTilbud.dk når du er logget ind (se på billedet hvor du skal klikke efter du er logget ind).

CitizenOne - FindSocialeTilbud.dk login

Brug for nyt journalsystem?

CitizenOne™ - journalsystem til sociale tilbud

Med CitizenOne får I mere tid til borgerne

I kan håndtere jeres arbejdsskema, journalisering, medicinkort, økonomi, kommunikation, automatiseringer og meget mere – og alt det i ét system!

Journalsystemet forenkler arbejdet for sociale tilbud, hvilket gerne skulle give mere tid til det som er vigtigt, nemlig borgerne.

Hvorfor vises mit sociale tilbud?

Dit sociale tilbud vises på FindSocialeTilbud.dk af flere årsager, som alle er relateret til, hvordan vores søgemaskine indekserer og rangerer sociale tilbud. Her er nogle af de vigtigste faktorer:

  1. Crawling og indeksering: FindSocialeTilbud.dks søgemaskine bruger “crawlers” (også kendt som “spiders” eller “bots”), som automatisk gennemsøger internettet for at finde nye eller opdaterede sociale tilbud. Når FindSocialeTilbud.dks crawlers finder dit sociale tilbud, læser de indholdet og føjer det til FindSocialeTilbud.dks indeks, en kæmpe database over alle sociale tilbud, som FindSocialeTilbud.dk kender til.

  2. SEO (søgemaskineoptimering): Hvis din hjemmeside for dit sociale tilbud er optimeret til søgemaskiner, har det en bedre chance for at blive fundet og vist i søgemaskiner, heriblandt FindSocialeTilbud.dks søgemaskine. SEO omfatter teknikker som at bruge relevante søgeord i din tekst, sikre, at din hjemmeside loader hurtigere, og at den er mobilvenlig, samt opbygge kvalitets backlinks fra andre hjemmesider.

  3. Relevant og værdifuldt indhold: FindSocialeTilbud.dk foretrækker at vise sociale tilbud, der tilbyder værdifuldt og relevant indhold til brugernes søgeforespørgsler. Hvis indholdet på din hjemmeside for dit sociale tilbud matcher, hvad folk søger efter, og det er informativt og godt skrevet, er der større sandsynlighed for, at det vises i søgeresultaterne.

  4. Regelmæssige opdateringer: Regelmæssigt opdateret indhold på din hjemmeside for dit sociale tilbud er også med til at hjælpe med at holde dit sociale tilbud relevant overfor FindSocialeTilbud.dks crawlers, da det indikerer, at dit sociale tilbud er aktivt og fortsat relevant for de søgende brugere.