Bomi-Parken

Har du brug for at komme i kontakt med dette sociale tilbud? Lad os hjælpe dig.
Benyt blot knappen nedenfor og vi vil række ud til stedet.

Søg ledig plads hos dette sociale tilbud

Om Plejecentret

Plejecentret Bomi-Parken ligger på Amager i boligkvarteret Gyldenrisparken tæt ved Amagerbrogade. Gyldenrisparken er et område, der ud over Bomi-Parken, rummer både almennyttige-, ungdoms- og ældreegnede boliger. I området er der lavet hyggelige stier, så du kan gå dig en tur. Vi bor bag to store dagligvareforretninger, og der kører flere busser næsten lige uden for vores dør.

På Bomi-Parken bor der 86 beboere, og vi har fem ægtepar-boliger. Boligerne er fordelt i fem teams med 15 – 17 boliger i hvert team, heraf er en bolig en ægtepar-bolig. I hvert team har vi et stort fælles opholdsrum med køkken. Du har mulighed for at indtage dine måltider i fællesrummet, hvor vi også laver forskellige fælles aktiviteter, alt efter hvad beboerne har lyst til.
Til hvert team er der en overdækket terrasse og udgang til en mindre terrasse, som vi gerne bruger, når vejret tillader det.

Plejeboligen er dit hjem, og du selv bestemmer, hvordan du vil fortsætte familielivet, og om du vil have gæster i boligen. Der er plads til en sovesofa, og gæsteseng kan lånes. Der er et lille tekøkken og køleskab, så I kan lave kaffe og eventuelt et let, koldt måltid mad, når familien kommer.

Plejecentret Bomi-Parken er en selvejende institution stiftet i 1974 af Lungeforeningen Boserup Minde. I 2010 flyttede plejecentret til nybyggede og moderniserede rammer på Gyldenrisvej.

Hverdagen

Når du flytter ind i Bomi-Parken, får du en fast kontaktperson. Kontaktpersonen kan blandt andet hjælpe dig med at løse opgaver og besvare dine spørgsmål.

Aktivitets- og træningsrummene er samlingssted for alle beboere og daggæster. Her har du mulighed for at møde både andre beboere og ældre fra nærområdet, spille forskellige spil, læse dagens gratisavis eller lave kreative ting.
Vores aktiviteter planlægges af medarbejderne og meget gerne i samarbejde med dig, de andre beboere og pårørende. Det kan fx være fester, musik og sang, banko, quiz, film, besøg i gårdhaven eller ture ud af huset.

På alle hverdag er der fællesgymnastik for alle, der ønsker at deltage. Her bevæger vi kroppen igennem til glad musik. Vores træningssal er åben i dagtimerne. Der har du mulighed for at få instruktion og støtte til træning i maskinerne.

På Bomi-Parken har vi også interessegrupper, hvor du kan mødes med andre beboere om fælles aktiviteter, fx sang, musik, højtlæsning og billard. I dagtimerne er der mulighed for hjælp og vejledning til forskellige håndarbejds- og håndværksaktiviteter efter dit ønske.

Vi har vores eget køkken i Bomi-Parken, som laver mad til hele huset. Her bliver maden også lavet til vores café, hvor du kan nyde en hyggelig frokost med dine pårørende. Maden er ca. 80 % økologisk.

Værdier

Bomi-Parken mener, at det er vigtigt og værdifuldt, at du sætter ord på, hvordan du ønsker, din hverdag skal se ud. Vi tager udgangspunkt i dine ressourcer, ønsker og særlige behov, især hvad angår den personlige pleje og omsorg og de aktiviteter, vi tilbyder.
Gennem bruger-/pårørenderådet får du, de andre beboere og pårørende mulighed for at diskutere og øve indflydelse på hverdagen i Bomi-Parken.

Den høje faglighed er vigtig for os, da vi tror på, at den giver større tryghed for dig. Derfor har alle medarbejdere en sundhedsfaglig uddannelse, og vi tilbyder dem løbende efteruddannelse og relevante kurser.

Kontakt Bomi-Parken


Er dette dit sociale tilbud?

Gør krav på dette sociale tilbud for at få verificeringsmærke, få adgang til statistikker, modtage konkrete henvendelser fra sagsbehandlere, rådgivere, borgere og pårørende samt meget mere.

Gør krav på dette sted og få verificeringsmærket


Vil du i kontakt med dette sociale tilbud?

Har du brug for at komme i kontakt med dette sociale tilbud, så lad os hjælpe dig. Alt du skal gøre er at klikke på knappen nedenfor og udfylde formularen. Vi vil derefter forsøge at kontakte stedet hurtigst muligt.

Søg ledig plads hos dette sociale tilbud

FindSocialeTilbud.dk er nu en del af CitizenOne

For at håndtere din profil på FindSocialeTilbud.dk, skal du logge ind via CitizenOne.

Klik på “Fortsæt til log ind” og log ind med de oplysninger du plejer at bruge og klik herefter på FindSocialeTilbud.dk når du er logget ind (se på billedet hvor du skal klikke efter du er logget ind).

CitizenOne - FindSocialeTilbud.dk login

Brug for nyt journalsystem?

CitizenOne™ - journalsystem til sociale tilbud

Med CitizenOne får I mere tid til borgerne

I kan håndtere jeres arbejdsskema, journalisering, medicinkort, økonomi, kommunikation, automatiseringer og meget mere – og alt det i ét system!

Journalsystemet forenkler arbejdet for sociale tilbud, hvilket gerne skulle give mere tid til det som er vigtigt, nemlig borgerne.

Hvorfor vises mit sociale tilbud?

Dit sociale tilbud vises på FindSocialeTilbud.dk af flere årsager, som alle er relateret til, hvordan vores søgemaskine indekserer og rangerer sociale tilbud. Her er nogle af de vigtigste faktorer:

  1. Crawling og indeksering: FindSocialeTilbud.dks søgemaskine bruger “crawlers” (også kendt som “spiders” eller “bots”), som automatisk gennemsøger internettet for at finde nye eller opdaterede sociale tilbud. Når FindSocialeTilbud.dks crawlers finder dit sociale tilbud, læser de indholdet og føjer det til FindSocialeTilbud.dks indeks, en kæmpe database over alle sociale tilbud, som FindSocialeTilbud.dk kender til.

  2. SEO (søgemaskineoptimering): Hvis din hjemmeside for dit sociale tilbud er optimeret til søgemaskiner, har det en bedre chance for at blive fundet og vist i søgemaskiner, heriblandt FindSocialeTilbud.dks søgemaskine. SEO omfatter teknikker som at bruge relevante søgeord i din tekst, sikre, at din hjemmeside loader hurtigere, og at den er mobilvenlig, samt opbygge kvalitets backlinks fra andre hjemmesider.

  3. Relevant og værdifuldt indhold: FindSocialeTilbud.dk foretrækker at vise sociale tilbud, der tilbyder værdifuldt og relevant indhold til brugernes søgeforespørgsler. Hvis indholdet på din hjemmeside for dit sociale tilbud matcher, hvad folk søger efter, og det er informativt og godt skrevet, er der større sandsynlighed for, at det vises i søgeresultaterne.

  4. Regelmæssige opdateringer: Regelmæssigt opdateret indhold på din hjemmeside for dit sociale tilbud er også med til at hjælpe med at holde dit sociale tilbud relevant overfor FindSocialeTilbud.dks crawlers, da det indikerer, at dit sociale tilbud er aktivt og fortsat relevant for de søgende brugere.