OM JUNGSHOVED KRISECENTER
Jungshoved Krisecenter tager imod voldsramte kvinder og deres børn, der har været udsat for stalking, trusler om vold eller vold af en fysisk, psykisk, materiel, økonomisk og seksuel karakter. Som udgangspunkt tilbyder Jungshoved Krisecenter støtte i forhold til familierelateret vold samt midlertidigt ophold.

Du kan henvende dig til Jungshoved Krisecenter døgnet rundt og vil blive modtaget af uddannet personale med erfaring indenfor området. Der er døgnbemanding på Jungshoved Krisecenter.

RAMMER OG OMGIVELSER
Jungshoved Krisecenter for voldsramte kvinder er et tilbud under § 109 i Serviceloven.

Jungshoved Krisecenter er et tilbud til kvinder, der er/har været udsat for stalking, vold eller trusler om vold af en fysisk, psykisk, seksuel, økonomisk samt materiel karakter. Krisecenteret er et midlertidigt bosted for kvinder og børn, der har været udsat for vold eller trusler om vold i deres nære relationer.

Jungshoved Krisecenter ligger i naturskønt område med 8 km. til Præstø og 13. km til Vordingborg. Der er transportmuligheder til begge byer med offentlig transport. I de to byer findes indkøbsmulighed, havne, cafeliv, strande og masser af fri natur.

Krisecentret har til huse i en charmerende ejendom på landet tæt på havet og i rolige omgivelser. Jungshoved Krisecenter er fordelt på to etager og en kælder. Der er 7 beboerværelser med enkeltsenge, køjesenge og babysenge. Der er 2 fælles badeværelser, 3 toiletter, 2 fælles opholdsstuer (et med TV), stort køkken, 1 legerum, kontor / mødeværelse. I kælderen er der vaskefaciliteter og et depotrum.

Udendørsarealerne består af en smuk parkhave med tilhørende havemøbler. Der er internetadgang/Wi-Fi i ejendommen og en bærbar computer til udlån.

Jungshoved Krisecenter råder over nødvendigt udstyr til børn i form af tremmesenge, klapvogn, barnevogn mm, samt et begrænset lager af tøj til både børn og voksne. Jungshoved Krisecenter har plads til 7 kvinder og deres børn. Jungshoved Krisecenter er ikke tilgængelig for gangbesværede eller kørestolsbrugere.

Telefonisk henvendelse

Hvis du er udsat for vold og har behov for at komme på krisecenter, kan du henvende dig telefonisk på 40 40 07 71.

Her vil du komme til at tale med en medarbejder – som regel en kontaktperson eller lederen af Krisecentret. Denne vil spørge lidt ind til din situation, og I vil sammen aftale, hvornår du kan komme og evt. give dig nogle råd om, hvordan du skal forholde dig.

Dette er under forudsætning af, at krisecentret har plads. Hvis krisecentret ikke har plads, vil vi så vidt muligt henvise dig til et andet krisecenter.

Personlig henvendelse

Der er ikke mulighed for direkte personlig henvendelse.

Orienteringspligt til hjemkommunen:

Hvis du indskrives på krisecentret, skal vi give din hjemkommune besked om indskrivningen senest tre hverdage efter indflytningen. Hvis du kommer uden børn, kan du vælge at blive indskrevet anonymt.

Kontakt LATA – Jungshoved Krisecenter

Kom i kontakt med stedet

Din besked er blevet afsendt.

FindSocialeTilbud.dk er nu en del af CitizenOne

For at håndtere din profil på FindSocialeTilbud.dk, skal du logge ind via CitizenOne.

Klik på “Fortsæt til log ind” og log ind med de oplysninger du plejer at bruge og klik herefter på FindSocialeTilbud.dk når du er logget ind (se på billedet hvor du skal klikke efter du er logget ind).

CitizenOne - FindSocialeTilbud.dk login

Brug for nyt journalsystem?

CitizenOne™ - journalsystem til sociale tilbud

Med CitizenOne får I mere tid til borgerne

I kan håndtere jeres arbejdsskema, journalisering, medicinkort, økonomi, kommunikation, automatiseringer og meget mere – og alt det i ét system!

Journalsystemet forenkler arbejdet for sociale tilbud, hvilket gerne skulle give mere tid til det som er vigtigt, nemlig borgerne.

Hvorfor vises mit sociale tilbud?

Dit sociale tilbud vises på FindSocialeTilbud.dk af flere årsager, som alle er relateret til, hvordan vores søgemaskine indekserer og rangerer sociale tilbud. Her er nogle af de vigtigste faktorer:

  1. Crawling og indeksering: FindSocialeTilbud.dks søgemaskine bruger “crawlers” (også kendt som “spiders” eller “bots”), som automatisk gennemsøger internettet for at finde nye eller opdaterede sociale tilbud. Når FindSocialeTilbud.dks crawlers finder dit sociale tilbud, læser de indholdet og føjer det til FindSocialeTilbud.dks indeks, en kæmpe database over alle sociale tilbud, som FindSocialeTilbud.dk kender til.

  2. SEO (søgemaskineoptimering): Hvis din hjemmeside for dit sociale tilbud er optimeret til søgemaskiner, har det en bedre chance for at blive fundet og vist i søgemaskiner, heriblandt FindSocialeTilbud.dks søgemaskine. SEO omfatter teknikker som at bruge relevante søgeord i din tekst, sikre, at din hjemmeside loader hurtigere, og at den er mobilvenlig, samt opbygge kvalitets backlinks fra andre hjemmesider.

  3. Relevant og værdifuldt indhold: FindSocialeTilbud.dk foretrækker at vise sociale tilbud, der tilbyder værdifuldt og relevant indhold til brugernes søgeforespørgsler. Hvis indholdet på din hjemmeside for dit sociale tilbud matcher, hvad folk søger efter, og det er informativt og godt skrevet, er der større sandsynlighed for, at det vises i søgeresultaterne.

  4. Regelmæssige opdateringer: Regelmæssigt opdateret indhold på din hjemmeside for dit sociale tilbud er også med til at hjælpe med at holde dit sociale tilbud relevant overfor FindSocialeTilbud.dks crawlers, da det indikerer, at dit sociale tilbud er aktivt og fortsat relevant for de søgende brugere.